Skip to main content

En el nostre país, tenim la sort de poder gaudir d’uns ingredients que són molt bons  per la nostra cuina i per la nostra salut. Aquests ingredients són els bolets.

 

Tècnicament els podem definir, segons la wikipedia, dient que un  bolet és l’aparell esporífer (carpòfor) de diversos tipus de fongs superiors.

 

Per als més mortals com nosaltres,  podem dir que els bolets són la carn vegetal del bosc. Una verdura molt rica en vitamines del grup B, i un munt de minerals entre altres coses.

 

Avui dia, els bolets són considerats superaliments per les seves característiques. Tenen molt poques calories a causa del seu alt contingut en aigua, però, a canvi, ofereixen minerals i antioxidants.

Per la seva composició i el seu valor nutritiu, els bolets se solen incloure dins del grup de les hortalisses i les verdures, però el cert és que tenen una mica més de proteïnes que les verdures (de 2 a 3,5 grams per 100 grams), pocs hidrats de carboni (entre un 1% i un 3%) i quasi no aporten greixos.

 

En el bosc en trobarem de totes les mides i colors i de molts tipus. Hi ha els comestibles i els que no ho són. S’ ha de ser rigorós a l’hora de consumir bolets, els hem de conèixer i si no en sabem, cal preguntar a la persona que en sàpiga.

 

Segons els tipus de cocció que fem, a la brasa, al forn, un fricandó, etc, etc, escollirem un bolet o altre. En el cas del fricandó recomanen els moixernons, a la brasa un bon pinetell o rovelló, però no oblidem que cada un té la seva textura i olor. Grans bolets són les trompetes de la mort, o el sensacional carlet o els ceps, camagrocs o camasecs i un esplendit rossinyol.

 

A part de ser un bon acompanyant per una bona vedella amb bolets o un bon fricandó,  proveu de posar-los en una amanida o en un bon plat de pasta. Sempre millor que siguin cuinats. La unió de llegums i bolets; amanides o pastes i bolets és molt rica nutritivament”.El resultat són plats deliciosos !!!