Un plat fàcil de fer i on tothom es llepa els dits.
És un plat suau, però amb un punt fort i és que la carn queda molt tendra i el suc, gairebé confitat. Hi acabarem sucant-hi pa !!.
Ingredients:
Per fer-lo serà necessari 1 kg de vedella que sigui llata, farina, tomàquet natural, ceba, ametlles i aigua.
Passos a seguir:
Maceració de la carn: agafarem els talls de llata i els posarem un sobre altre, tot posant una mica d’ oli i si es vol de vinagre en cada tall. Poca quantitat, un rajolí de cada. Un cop posem els talls un sobre l’ altre, guardem la carn en la nevera durant unes hores, entre quatre o cinc.
Enfarinem i fregim: agafarem cada tall de carn i l’ enfarinem i el fregim. tot fent que la farina no quedi cremada. Aquesta cocció ha de ser de segons, 15-20 segons. Anem treient els talls de la fregida i els posem ja a la cassola.
Fem el sofregit: prenem la ceba i la daurem i més tard i tirem el tomàquet. El resultat que obtenim, el colem i el tirem a la cassola amb la carn. La part que ha quedat en el colador, la tornem a la paella i tirem una mica d’ aigua, que arrenqui el bull i llavors la tornem a colar i tirem el suc a la cassola.
Fem el xup-xup: posem la cassola al foc i ja podem engegar els fogons. Ha de ser una cocció lenta, que vagi fent a poc a poc, durant uns 45 minuts.
La picada: per un altre costat preparem una picada. Hi ha llocs que hi posen ametlles soles, en altres ametlles, all i julivert. Feu el que més us agradi, això és el vostre toc personal. Per si teniu dubtes us recomanem alls, ametlles i una mica de julivert.
Els nostres amics els bolets: és un dels grans ingredients que tenim en un bon fricandó. Recomanem per aquest plat uns moixernons, però si en poseu d’ altres, no passa res. Els saltejeu en la paella i quan estiguin cap a la cassola.Els bolets tireu-los a la cassola quan comencem a fer la cocció de 45 minuts.
El fricandó és un d’ aquests plats que és més bo al dia següent. És per això que us recomanem que el cuineu el dia abans de menjar-lo. Aquest repòs li va fantàstic !!!