Skip to main content

Culatí o picanha: el tall de carn que tothom vol provar.

Una de les grans avantatges del món de la carn és que pots trobar productes d’ altíssima qualitat i apte per a moltes butxaques. És per això que avui us volem presentar una de les peces menys comunes de la carn al món.

Avui parlem d’ una  part de la vedella molt conegut i valorat a Brasil, la Picanha o culatí. Es tracta d’una peça situada al final del llom del bou o la vedella. Es tracta d’una carn molt i molt tendre, magra i saborosa. La peça la trobem de forma triangular i recoberta per una gruixuda capa de greix blanc que resulta molt fàcil de separar.

En els restaurants…

En el món de la restauració potser l’has vist amb unes espases que posen els restaurants, al costat d’ altres tipus de carn i que els cambrers tallen davant del client.
Una cosa molt important a l’ hora de cuinar-la amb aquestes espases és que la carn es cuina de forma vertical i tot el greix que va deixant va donar sabor mentre passa per tota la carn que s’ està coent.
A altres països com Argentina o Uruguay és coneguda com a “tapa de cuadril” , “colita” o “punta de cadera”.

Com fer-la a casa…

Si a casa disposes d’ una bona brasa és un plat que sempre pots fer i és molt fàcil. A l’ hora de fer-la, fes-la amb carbó, amb brasa de llenya millor que no. Quan tinguis les brases en el seu punt màxim, posa la graela a una alçada de les brases d’ uns 15 cms i posa la carn amb la part del greix a sota de tot. La cocció pot durar més o menys fins a una hora.
Passat aquest temps dona-li la volta a la carn i deixa-la durant 5 minuts mès. Passat tot aquest temps ja la pots treure, talla-la al teu gust i a gaudir.
Si et sembla bé, la pots acompanyar amb les diferents salses que ens ofereix la nostra cuina o si vols amb la salsa ximixurri argentina.
Si t’ agrada la cuina, pots mirar també de marinar-la el dia abans i també tindràs una delícia més al paladar.